کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب

بخش ناشران داخلى بیستمین نمایشگاه کتاب تهران درمصلاى بزرگ امام خمینى(ره) برگزارمى شود و گفته مى شود بخش خارجى درمحل دائمى نمایشگاه بین المللى برگزارخواهد شد.

خبر دیگری که البته در تماس تلفنی با یکی از کارگزاران از آن مطلع شدم اینکه امسال قرار شده در بخش خارجی فقط کتابهایی که ویرایش اول هستند عرضه شود و سایر کتابها به احتمال زیاد یا در نمایشگاه ارائه نمی شود و یا در بخش فروش ریالی خواهد بود.

اینکه چه منطقی این مساله را هدایت می کند برای خود من جای سوال هست. چرا که بسیاری از کتابهایی که توسط کتابخانه ها و یا دانشجویان و اساتید خریداری می شوند ویرایش جدید کتابهایی است که قبلا چاپ شده و همچنان در راس متون درسی و امتحانی و همچنین پایه علمی و منبع مهم کسب اطلاعات جدید در هر رشته و گرایشی است.

از آنجایی که اکثر قریب به اتفاق کتابخانه های دانشگاهی ما فقط در نمایشگاههای کتاب می توانند خرید کتابهای خارجی خود را انجام دهند با این مقررات جدیدی که اجرا خواهد شد چه تدبیری برای غنی سازی کتابخانه ها و نیز پاسخگویی مناسب به نیازهای اطلاعاتی مراجعان خود باید اندیشه کرد؟ 

البته طبق گفته این مسئول قرار بوده این مساله از نوزدهمین نمایشگاه کتاب به اجرا درآید که خوشبختانه انجام نشده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
فرشاد مرادی 8 اسفند 1385 ساعت 10:47

سلام خانم امینی. با تشکر از اطلاع رسانی شما درباره نمایشگاه کتاب پیشنهاد میکنم مطالب مربوط به نمایشگاه ذیل موضوع مجموعه سازی فهرست کنید. هرچند می توان موضوع نشر و توزیع کتاب را به موضوعات افزود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد