کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

استخدام در دانشگاه بدون کتابدار

همانطور که در کامنت های مطلب قبلی آقای هاشمیان و خانم کرمی اشاره کرده اند، در استخدام های جدید در دانشگاه علوم پزشکی تهران هیج کتابداری استخدام نمی شود. در استخدام های جدید دانشگاه ۴۸۳ نفر به صورت پیمانی برای واحدهای تابعه دانشگاه در تهران، ری و اسلامشهر استخدام می شوند. از این تعداد ۲۵۰ نفر پرستار هستند و الباقی کارشناس های آزمایشگاه، رادیولوژی، هوشبری، و مسئول مدارک پزشکی هستند. (آگهی استخدام را از اینجا دریافت کنید.)

عدم استخدام کتابدار شاید به خاطر جذب بیست و جند نفر کتابدار در سال ۱۳۸۴ باشد که در تاریخ دانشگاه بی سابقه بوده است. (در آگهی استخدام اواخر سال ۸۵ دانشگاه هم قرار بود دو کتابدار استخدام شوند که نمی دانم شدند یا نه و چه کسانی بودند.)  البته آقای میرزایی توضیح داده اند که « بر اساس اعلام نیاز کتابخانه مرکزی به معاونت پشتیبانی، کتابخانه های تابعه دانشگاه به بیش از 60 کتابدار نیاز دارند ولی از آنجا که برای این نیازها از سوی سازمان مدیریت پست سازمانی تعریف نشده است، در حال حاضر استخدامی صورت نمی گیرد.»

به هر ترتیب کتابخانه های دانشگاه به ویژه کتابخانه های بیمارستانی و مراکز تحقیقاتی به شدت به کتابدار نیاز دارند. هرچند یک کتابدار دانشکده ای نوشته اند: کتابخانه دانشکده ما به شدت به کتابدار نیاز دارد بطوریکه اکثر قسمتهای کتابخانه را نیروهای خدماتی دارند تصاحب می کنند.؟!!!!!!!!

گذشته از این مطلب،‌ دقت در آگهی استخدام مندرج در سایت دانشگاه نشان می دهد که این بار استخدام ها به نحو دقیق تری انجام خواهد گرفت. چرا که برای اولین بار شرح وظایف، توانمندی های مورد نیاز و دوره های آموزشی مورد نیاز مشاغل به طور دقیق اعلام شده است. امید است استخدام کتابداران در آینده نیز با اعلام این موارد انجام شود و ضمنا نیازسنجی دقیقی درباره تعداد کتابداران مورد نیاز هر واحد اعلام گردد.
مرتبط: استخدام فله ای: مطلبی در ضرورت ندوین شرح شغلی (نوشته دکتر ابراهیم افشار)

نظرات 5 + ارسال نظر
هاشمیان 20 آذر 1386 ساعت 12:38

دقت در استخدام نیرو و توجه به توانمندیها و مدرک فکر می کنم سیاست کشوری باشد و صرفا مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران نیست چون در اکثر آگهی های استخدامی که اخیرا درج شده همین شرایط وجود دارد.
در پاسخ به آقای میرزایی که پست تعریف نشده است البته من بقیه واحدها را اطلاع ندارم ولی واحد ما یک پست کتابدار بلاتصدی دارد. فکر می کنم این مورد هم نیاز به بررسی و تحقیق و کار بیشتری دارد.

کرمی 21 آذر 1386 ساعت 10:55

در واحد ما هم دو تا از پستهای کتابخانه در اختیار بخشهای دیگری از دانشکده و دانشگاه هستند. و ظاهرا در اختیار افراد غیر کتابدار می باشند.

صیافی 21 آذر 1386 ساعت 15:37 http://www.newlib.blogfa.com

سلام. استفاده از کتابدار غیر متخصص مسئله خیلی مهمیه و به نظر من نباید گفت باید عمل کرد.
کتابداری در یک جامعه نقش بسیار مهمی در پیشرفت فرهنگ مردم جامعه دارد که متاسفانه در کشور ما به این مقوله توجه نمی شود که هیچ معمولا کتابداران حتی از دید مردم هم افراد کم سوادی می باشند. امیدوارم ......

راضیه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 19:28 http://khateratema2010.blogfa.com

ما دوس داریم شما رو لینک کنیم اگه علاقه داشتید، موافقتتون رو با یه نظر بهمون خبر بدین ما منتظرتونیم....

راضیه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 19:36 http://khateratema2010.blogfa.com

سلام به نظرم فوق العاده زیبا اومد
ما دوس داریم وب شما رو لینک کنیم اگر به این کار علاقه داشتید با یه نظر موافقت خودتون رو بهمون اعلام کنید ...
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد