کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

طرح پیشنهادی دکترای کتابدار دیجیتال پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تازگی طرح ایجاد دکترای کتابداری پزشکی با عنوان "طرح پیشنهادی برنامه درسی کتابدار دیجیتال پزشکی" را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه داده است.
لطفا این طرح را مطالعه و اظهار نظر نمایید.

http://www.imla.ir/plugins/forum/forum_viewtopic.php?42

درخشش ایرانیان در کول نت

وقتی پست کول نت و جشنواره حضور ایرانیان را در وبلاگ گروهی کتابداران دنبال کردم و نام این همه ایرانی را در این جشنواره جهانی دیدم حیف ام آمد چیزی در این باره ننویسم.

از حدود ۱۱۱ مقاله پذیرفته شده در این جشنواره بیش از بیست مقاله مربوط به ایرانیان است. (حدود ۲۰ درصد) حضور چینی ها و هندی ها هم در همین حدود است. بنابراین ۶۰ درصد مقاله های پذیرفته شده  از سه کشور ایران، چین و هند است. با توجه به جمعیت ناچیز ایران در برابر هند و چین واقعا این آمار برای ایرانیان افتخارآمیز است.

دقت در اسامی نویسندگان مقالات نشان می دهد، نویسندگان مقالات ایرانی ها همه ایرانی هستند. به جز یک مقاله که توسط خانم دکتر عصاره و یک آمریکایی نوشته شده است. اما همکاری بین المللی چینی ها و هندی ها بیشتر است.

به  اسامی مسئولین کمیته برنامه ریزی هم مراجعه کردم. که آلمانی هستند . فقط یک هندی در این هیات ۴ نفره وجود دارد. من فکر می کنم ایرانیان می توانند به این هیات راه یابند و یا یکی از این کنفرانس ها در ایران برگزار شود.

کول نت شبکه جهانی مطالعات میان رشته ای است که جنبه های همکاری میان دانش و تکنولوژی را بررسی می کند. این سازمان در سال ۲۰۰۰ در شهر برلین تاسیس شده است. از آن سال تا کنون هرساله کنفرانسی در کشورهای مختلف برگزار شده است.
نهمین نشست کول نت درباره علم سنجی، اطلاع سنجی و وب سنجی ۲۸ جولای ۲۰۰۸ در برلین برگزار می شود.