کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

نشریه مورد نظر در دسترس نمی باشد!

امروز یکی از پزشکان نزد من آمد و گفت می خواهد به نشریه Dialysis and Transplantation دسترسی پیدا کند. اما هرچه سرچ می کند وب سایت این نشریه را نمی یابد.

من هم از طریق صفحه جستجوی نشریات کتابخانه الکترونیک دانشگاه کلیدواژه dialysis را در عناوین نشریات جستجو کردم که هشت نشریه را حاوی این واژه در عنوانش پیدا کرد.(این صفحه)  اما هیچکدام نشریه مورد نظر نبود.  نتیجه گرفتم که دانشگاه علوم پزشکی تهران نشریه مورد نظر را مشترک نیست.

خوشبختانه پزشک مراجعه کننده ISSN نشریه را داشت. به سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا رفتم و نشریه و لینک الکترونیکی نشریه را در آنجا یافتم. وقتی به صفحه نشریه مورد نظر رفتم مشاهده کردم که مجله مذکور توسط پایگاه اطلاعاتی Wiley عرضه می شود.

با خودم فکر کردم که ما بسیاری از محصولات این پایگاه را مشترک هستیم. پس این نشریه را چطور مشترک نیستیم. دوباره به صفحه کتابخانه الکترونیک رفتم و روی پیوند Wiley کلیک کردم و نشریه مذکور را از طریق مرور الفبایی پیدا کردم. در کمال تعجب دیدم که پایگاه مذکور اجازه دسترسی تمام متن این نشریه را می دهد! (شماره های این نشریه محدود به ۲۰۰۶و۲۰۰۷بود). یعنی با وجود اینکه نشریه جزء نشریات قابل دسترسی برای مشترکان دانشگاه علوم پزشکی تهران است، اما صفحه جستجوی کتابخانه الکترونیک آن را به ما نشان نمی دهد.

با این ترتیب آیا چقدر می توان به نتایج صفحه جستجوی نشریات دانشگاه اطمینان کرد؟

نظرات 3 + ارسال نظر
میرزایی 26 دی 1386 ساعت 10:28

جناب مرادی عزیز
با تشکر از توجه شما
لیست مجلات تمام متن مورد اشاره که بیش از 6000 عنوان می باشد هر سال روزآمد می شود. تعداد مجلات تمام متن هر کدام از مجموعه مجلات الکترونیکی نیز در طول سال به صورت مداوم کم و زیاد می شود که با استفاده از Alert و Feed و یا email ارسالی از طرف مجموعه مجلات اصلاح می شود. برخی نیز با استفاده از بازخورد نظرات کاربران از طریق صفحه جستجوی مجلات اصلاح می شود. ظاهرا" مجله مورد نظر شما نیز امسال به john wiley اضافه شده است چرا که تنها 2 سال آرشیو دارد. در هر حال در پاسخ به سئوال انتهای مطلب شما باید گفت:بله. با توجه به مشکلات روزآمد سازی این حجم از مجله، لیست مجلات تا بیش از 95درصد قابل اعتماد است.

سلام خدمت دوستان عزیزم
نمی دانم چقدر همکاران و دوستان عزیر البته بی طرف و منصف با من هم عقیده هستند که پس از دوره مدیریت آقای دکتر ابراهیم عزیزی روند رو به رشد و توسعه کتابخانه مرکزی از جمله صفحه وب آن و به اصطلاح جنبه دیجیتالی آن متوقف شده و در جا می زند و کار برخی دوستان شده تکمیل و بروز نمودن فرمهای موجود در آن در حالی که با توجه به انتقال این مسئولیت به بزرگوارانی که رشته شان مرتبط با این امور است انتظارات بیشتری می رفت مصداق نظر بنده این است زمانی که در دوره مدیریت قبلی کتابخانه مرکزی کتابخانه دیجیتالی راه افتاد در هیچ دانشگاهی در کشور چنین کاری نشده بود ولی با کمی بررسی می توان متوجه شد که خیلی از دانشگاهها و مراکز اطلاع رسانی داخلی در این زمینه از دانشگاه ما پیش افتاده اند و البته درد دلی بود از جهت داشتن تصعب به دانشگاهی که در آن مشغول به کار هستیم .

کرمی 30 دی 1386 ساعت 08:42 http://www.liblog.blogfa.com

فید مطالب وبلاگ گروهی
سلام. قابل توجه دوستانی که وبلاگ می نویسند (شخصی یا گروهی) شما می توانید عناوین مطالب وبلاگ گروهی کتابداران ایران را هر روز از وبلاگ خود بطور مستقیم بخوانید. کافی است کدهای زیر را در بدنه وبلاگ خود کپی نمایید.

<!-- Start WebGozar.com Rss Reader code -->
<style>
.WFeedTitle{font-family:tahoma;font-size:8pt;color:#003399;text-decoration:none;font-weight:600}.WFeedTitle:hover{color:#ff4400;}
.WFeed{font-family:tahoma;font-size:9pt;color:#003399;text-decoration:none;}.WFeed:hover{color:#ff4400;}
</style>
<script src=http://reader.webgozar.com/feedreader/reader.aspx?Feed=http://www.lisiran.blogfa.com/rss.aspx&maxFeed=10 language=javascript></script>
<!-- End WebGozar.com Rss Reader code -->

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد