کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

طرح پیشنهادی دکترای کتابدار دیجیتال پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تازگی طرح ایجاد دکترای کتابداری پزشکی با عنوان "طرح پیشنهادی برنامه درسی کتابدار دیجیتال پزشکی" را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه داده است.
لطفا این طرح را مطالعه و اظهار نظر نمایید.

http://www.imla.ir/plugins/forum/forum_viewtopic.php?42
نظرات 7 + ارسال نظر
کتابداران اصفهان 11 اردیبهشت 1387 ساعت 09:08

بدین وسیله از تمام اساتید ودانشجویان علاقمند درخواست می شود در صورت تمایل مقالات علمی وادبی خود را برای چاپ در نشریه دانشجویی دانشجویان کتابداری واطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به آدرس ایمیل زیر ارسال کنید:
parshman87@gmail.com

صیافی 2 خرداد 1387 ساعت 12:31 http://www.newlib.blogfa.com

سلام.می خوام موردی عجیب براتون بگم.در دانشگاه فرهنگ و هنر واحد 1 گیلان که کارشناسی کتابداری تدریس می شه هیچ کدام از کتب تخصصی رشته کتابداری وجود نداره.نه کنگره نه دیویی و ... حالا اینکه چطور به این مرکز مجوز جذب دانشجو در این مقطع داده شده...؟؟؟؟ این در حالیست که رئیس محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان که همان معاون دکتر بلندی می باشند در مقابل درخواست دانشجویان برای تهیه کمترین امکانات به تمسخر رشته کتابداری پرداخته اند.
واقعا جای تاسف داره.

نجفی 25 خرداد 1387 ساعت 12:55

سلام دوستان
خیلی وقت است که مطلب جدیدی نمی نویسید کجائید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نجفی 25 خرداد 1387 ساعت 13:01

سلام دوباره
راستی داستان زیر چیه کسی اطلاع داره ؟؟؟
کتابخانه دیجیتال ملی پزشکی ایران راه اندازی شد
تحقیقات- همشهری آنلاین:
کتابخانه دیجیتال ملی پزشکی ایران با یکپارچه شدن کتابخانه‌های دیجیتال دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افتتاح شد.
کتابخانه دیجیتال ملی پزشکی ایران که نتیجه یکپارچگی کتابخانه‌های دیجیتال دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

دکتر باقری لنکرانی وزیر بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت از اواخر سال 84 تلاش برای یکسان سازی دسترسی به منابع علمی را آغاز کرده است به خبرنگار ما گفت: از طریق این کتابخانه دسترسی دانشگاههای مختلف علوم پزشکی کشور به منابع علمی در یک جا که محل آن دردانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است فراهم شده است.

وی افزود: در این مجموعه امکانات جدید شامل دسترسی یکسان به کتابهای الکترونیک و پایان نامه های پزشکی هم ایجاد شده است.

در این کتابخانه امکان دسترسی به تازه ترین منابع اطلاعاتی پزشکی موجود دردنیا در هر مکان و هر زمان برای استادان، محققان و دانشجویان علوم پزشکی به صورت یکسان در همه دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی پزشکی کشور فراهم شده است.

دسترسی یکسان به 5000 نشریه معتبر پزشکی از بزرگترین ناشرین دنیا، 150 کتاب مرجع مهم از MD consult ،20 میلیون خلاصه مقالات علمی در معتبرترین بانکهای اطلاعاتی دنیا، قریب 2 میلیو ن پایان نامه دکترا و فوق لیسانس، بیش از صد هزار تصویر پزشکی، حدود 300 دوره بازآموزی پزشکی به صورت آنلاین همچنین دسترسی به نشریات معتبر clinics of north america پروتکلهای پزشکی، مهارتها و پروسیژرهای پزشکی به صورت مالتی مدیا، پیشرفته ترین منابع پزشکی مبتنی بر شواهد از جمله کتابخانه ویلی کوکران و نیز دسترسی به مهمترین اطلس های پزشکی دنیا از جمله مهمترین منابعی است که در قالب کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی ایران در اختیار محققان پزشکی کشور قرار گرفته است.

در این کتابخانه پژوهشگران پزشکی ایران به سیستم بسیار پیشرفته و هوشمند تشخیص پزشکی مشاوره اول first consult دسترسی دارند.

بنابر این گزارش عضویت و استفاده از این کتابخانه برای اساتید، محققان و دانشجویان پزشکی رایگان است و با بکارگیری فناوری های پیشرفته کتابخانه دیجیتال هر محقق می تواند به سادگی به آخرین اطلاعات مورد نیاز خود دست یابد


دوستان اگر اطلاعات بیشتری دارید ممنون میشم توضیح بدهند

کتابدار 28 خرداد 1387 ساعت 12:37

سلام
آقا یا خانم نجفی از روز یکشنبه ۲۶/۳/۸۷ تا ۴شنبه ۲۹/۳/۸۷ یه سری کارگاه در رایطه با این کتابخانه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار میشه که شرکت کنندگان آن نمایندگان دانشگاههای علوم پزشکی که میانشان تعدادی از کتابدارات هم به چشم میخورند هستند.
ان شاالله وقتی از چند و چون برگزاری کارگاهها مطلع شدم باز هم بهتون خبر میدم.
پیروز باشید

کتابدار 29 خرداد 1387 ساعت 08:20

سلام
بازم خبر از کارگاه کتابخانه ملی پزشکی.وزارت بهداشت همون منابعی که در نظر آقا یا خانم نجفی اومده رو خریداری کرده و داره چگونگی بهره برداری از اونها رو در این کارگاهها به نمایندگان دانشگاهها آموزش میده.فعلا استفاده از اونا برای همه دانشگاهها یکسان در نظر گرفته شده اما بعد از یه دوره یک ساله قراره بر اساس تعداد ریجیستر شده های هر دانشگاه و میزان مراجعه اونا به این پایگاههای اطلاعاتی اجازه و امکان دسترسی اون دانشگاه تعیین بشه.
جای همه ما کتابدارا مخصوصا کتابدارای پزشکی یا شاغلان در دانشگاههای علوم پزشکی توی کارگاهها خالیه.

سلام
لینک کنید تا بدینوسیله امکان دسترسی عده بیشتری از علاقه مندان مهندسی پزشکی به
www.MedicBlog.blogfa.com
فراهم آید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد