کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

سال نو مبارک

سلام. برای تمامی همکاران و خوانندگان عزیز این وبلاگ سالی سرشار از شادکامی و سربلندی و سلامت آرزو می کنم.

                              

نگاهی به آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از تاریخ چهارم به صورت اینترنتی آغاز شده و تا بیست و دوم اسفندماه ادامه دارد. این آزمون سی ام خردادماه ۱۳۸۷ برگزار می شود.(برنامه زمانی آزمون)

در سال گذشته ۶۷۰ نفر در رشته کتابداری پزشکی شرکت کردند که تعداد ۱۴ نفر آنها در دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران پذیرفته شدند. منبع

شانس قبولی با این حساب دو درصد است. اگرچه با احتساب سهمیه های پنجاه درصدی مختلف این شانس برای داوطلب آزاد حدود یک درصد می شود. یکی از مهم ترین سهمیه های این آزمون، سهمیه ۲۰ درصدی کارکنان رسمی و پیمانی وزارت بهداشت است. اگرچه برای شرکت در این آزمون کارمندان باید فرمی را به امضای معاون پشتیبانی دانشگاه برسانند (این فرم) و «در صورت قبولی داوطلب شاغل  علاوه بر موافقت نامه ، ارائه مرخصی بدون حقوق سالیانه جهت ادامه تحصیل به دانشگاه محل تحصیل حداکثر تا پایان نیمسال اول تحصیلی الزامی میباشد.» (نمی دانم که چقدر در اجرای این بند سخت گیری می کنند. ولی به هر حال انگیزه بسیاری از کارمندان وزارت بهداشت برای استفاده از این سهمیه را کم می کند.)
برای شرکت در رشته کتابداری پزشکی، مدرک کارشناسی تمام رشته ها مورد قبول است و مواد و ضرایب این آزمون این رشته عبارتند از: دانش کتاب شناسی (۳) اطلاع رسانی (۲) زیان عمومی(۳) و زبان فارسی(۱).  در این آزمون برخلاف آزمون ارشد وزارت علوم منابع مواد مذکور به تفصیل مشخص شده اند. (صفحه ۱۶ این فایل را نگاه کنید.)

برای شروع ثبت نام عکس خود را اسکن نمایید و به حجم و فرمت ذکر شده دربیاورید و به این آدرس رجوع کنید. موفق باشید.