کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

معرفی وب سایتی از ISI Thomson با عنوان in-cites

برای علاقمندان به حوزه تحلیل استنادی، دسترسی به داده های نمایه های سه گانه ISI Thomson و شاخصهای اساسی علم (Essential Science Indicator:ESI) حیاتی است که البته دسترسی به آنها مستلزم اشتراک و پرداخت وجه است. اما ISI Thomson وب سایتی با دسترسی رایگان به نام in-cites دارد که در آن به طور مداوم اطلاعاتی در مورد دانشمندان برتر، مقالات داغ، موضوعات داغ، نقد و بررسی و نظرات متخصصین موضوعی و ... منتشر می شود.
مثلا در قسمت Rising Star که به صورت دو ماه یکبارمنتشر می شود، فهرستی از دانشمندان، موسسات و دانشگاهها، کشورها و مجلاتی که بیشترین درصد افزایش استناد را در طول مدت معینی داشته اند را نشان می دهد. جالب اینکه در آخرین آمار که مربوط به سپتامبر 2007 می باشد، ایران در Rising Star کشورها از 22 موضوع اصلی، در 4 موضوعBiology & Biochemistry، Clinical Medicine، Immunology و Molecular Biology & Genetics رتبه اول و در Rising Star دانشگاهها و موسسات٬ دانشگاه شیراز در موضوع Engineering رتبه اول را داشته است.
آمارهایی که علاوه بر استفاده محققان و علاقمندان به حوزه تحلیل استنادی، می تواند برای سیاستگذاران امر پژوهش نیز مفید باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد