کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

بازدید از کتابخانه مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی

کتابخانه مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی شامل تنها  یک اتاق می باشد . بخشهای نشریات ، اینترنت و کتب همگی در یک اتاق گرد هم آمده اند.یک سری CD هم در این کتابخانه موجود است که در مکانی جداگانه نگهداری می شود .برای ثبت کتابها از نرم افزار word استفاده می شود. کتب این مجموعه فاقد شماره رده بندی استاندارد می باشد. کارمند کتابخانه تنها یک نفر بوده و دارای مدرک غیر کتابداری می باشند ولی با ذوقی که دارند یک نوع شماره رده خاص بر اساس موضوع به کتابها اختصاص داده اند که قابل تقدیر است البته ایشان مسئویتهای دیگری نیز در بخشهای مختلف موسسه به عهده دارند.  کتب این مجموعه( به گفته رییس کتابخانه که بصورت داوطلبانه با کتابخانه همکاری دارند)در این حوزه بسیار جامع و پربار می باشند بطوری که به عنوان کتابخانه مرجع تحقیقات پزشکی ورزشی شناخته می شود،ولی متاسفانه بودجه اختصاصی سالانه ندارد.متاسفانه به کتابخانه دیجیتالی دانشگاه هم دسترسی ندارند.

استفاده کنندگان از کتابخانه از دانشجویان خود مرکزو حتی از مراکز دیگر هستند که کتابها را یا امانت می گیرند و یا در خود مرکز مطالعه می کنند .

وجود کتابخانه در مراکز تحقیقاتی بسیار ضروری است و لی متاسفانه توجهی به این امر نمی شود و حتی بودجه ای جهت تامین منابع آنها در نظر گرفته نمی شود.

اختصاص بودجه و همچنین نیروی تحصیل کرده متخصص ،امریست مهم که باید توجه کافی نسبت به آن مبذول داشت.

نظرات 1 + ارسال نظر
یک کتابدار 5 آبان 1386 ساعت 09:29

این جمله آخر : بودجه و نیروی انسانی متخصص در همه گزارشهای بازدید از کتابخانه که تو وبلاگ نوشته شده آمده است !!!؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد