کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

جلسه کمیته کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه درباره پست کتابدار

جلسه کمیته کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه روز ۲۷ شهریورماه در محل کتابخانه مرکزی تشکیل گردید. در این جلسه درباره پست کتابدار، شرایط احراز و شرح وظایف این پست گفتگو شد و بر لزوم اصلاح عنوان پست به کارشناس کتابدار و همچنین به روزرسانی شرح وظایف آن تاکید گردید. نمونه پست های کتابخانه مرکزی دانشگاه تربیت مدرس در این جلسه ملاحظه گردید و همچنین نمونه های پست های پیشنهادی انجمن کتابداری پزشکی آمریکا توسط یکی از اعضا قرائت شد. مقاله پایان نامه خانم تهوری نیز درباره شرح وظایف کارکنان کتابخانه هم بررسی گردید.


جلسه بعدی کمیته کتابداری دانشگاه هفدهم مهرماه ساعت نه و نیم در محل کتابخانه مرکزی تشکیل می گردد. اعضای کمیته کتابداری و اطلاع رسانی هفت نفر از کتابداران دانشگاه هستند که با حکم ریاست کتابخانه مرکزی  منصوب شده اند.

نظرات 8 + ارسال نظر
یک کتابدار 31 شهریور 1386 ساعت 12:30

ای والله ولی مثل همیشه در حد حرف هم باقی خواهد ماند اعضای کمیته جلسه تشکیل می دهند و درباره مسایل خیلی خوب و برخی مشکلات و راههای رفع آنها فقط حرف می زنند!!خدا قوت

میرزایی 31 شهریور 1386 ساعت 16:10

پیشنهاد می کنم از این همکار خوبمان " یک کتابدار" که البته من می شناسمش ولی همیشه با اسم مستعار کامنت میزاره دعوت کنیم در این جلسات شرکت کنن٬ بلکه با حسن تدبیر ایشون به نتایجی برسیم.

آقای میرزایی این خانم یک کتابدار که من از دوران کارشناسی می شناسمشون (ولی ایشون فکر می کنه کسی نمی شناسش) مثل بسیاری از افراد جامعه ما متاسفانه فقط انتقاد می کنند و حرکت های انجام شده را توسط دیگران را تخطئه می کنند. اما خود حاضر نیستند کوچک ترین قدمی برای دیگران بردارند.
علت انتخاب نام مستعار هم توسط این افراد این است که می توانند بدون مسئولیت تندترین و گاهی بی اساس ترین انتقادها را برقلم جاری کنند. ولی اگر نام آنها معلوم باشد می توان به آنها گفت: گر تو بهتر می زنی، بستان بزن. بیا ببینیم تو چه می کنی.
یا از آنها پرسید خوب تو خود چه کرده ای که همگان را زیر سوال می بری؟
به قول سعدی:
زنبور درشت بی مروت را گوی/ باری چو عسل نمی دهی، نیش مزن

یک کتابدار 1 مهر 1386 ساعت 14:21

جناب آقای میرزایی
با عرض سلام
بنده به عنوان یک کتابدار در دانشگاه علوم پزشکی تهران استخدام شدم با کلی ایده و راهکار و اشتیاق برای بهبود وضع موجود و البته تلاش برای دستیابی به آن در حال حاضر هم همچنان یک کتابدار هستم با وضعی نه چندان بهتر از اول با این حال تلاش خود را جهت ارائه بیشترین خدمات و جلب رضایت مراجعه کنندگان می کنم .
روز کتابدار آمد و رفت ! کتابخانه مرکزی چه کرد؟؟!
برای روزآمد کردن دانش کتابداران چه می کند؟
برای جبران کمبود نیروی انسانی متخصص کتابخانه ها چه برنامه ای دارد؟
برای بهبود جایگاه کتابداران چطور؟
برای کتابداران دل مرده ای که فقط برای رفع تکلیف و گذران زندگی در کتابخانه های تابعه کار می کنند چطور؟
هیچ وقت با کتابداران مشورت شده است؟
و..............................................

به امید آینده ای خوب
یک کتابدار

امینی 2 مهر 1386 ساعت 07:31

سلام
در پاسخ به همکار عزیز و دل مرده خودمون می خوام سوال کنم که همه مواردی را که اشاره کردند درست و همه ما به این کاستی ها آگاهیم ولی برای بهبود وضعیت شغلی و جایگاه خودمان به عنوان یک کتابدار چه کردیم؟ چرا باید همیشه انتظار داشته باشیم یه نیروی بیرونی بیاد و موقعیت ما رو تثبیت کنه و اهمیت ما رو به همه ثابت کنه ؟ همیشه می گن حق دادنی نیست؛ گرفتنیه .
زمانی که خودمون کاری انجام نمی دیم بهتره قدردان تلاش افرادی باشیم که حداقل سعی می کنند شرایط بهتری رو ایجاد کنند و این رو هم قبول کنید که همیشه برای پذیرش تغییرات مقاوت های زیادی هست که باعث می شه برای به ثمر رسیدن برخی تلاش ها زمان زیادی صرف بشه. شاید این فقط شروع یک راه تازه باشه.

کرمی 3 مهر 1386 ساعت 11:27 http://www.liblog.blogfa.com

سلام به همکار خوب ؛یک کتابدار؛ و سایر همکاران محترم. من هم در بدو استخدام با کلی شور و شوق و حرارت کارم را شروع کردم و الحق و الانصاف کارهای مفید زیادی انجام دادم اما متاسفانه شدیدا مورد بی مهری قرار گرفتم اما بدان زیاد اهمیت ندادم زیرا که بخوبی می دانشتم من برای عشق به حرفه ام کار می کنم نه برای اضافه کاری و تشویق نامه و تقدیر نامه هایی که سایر همکارانم در محیط کار برای آنها تلاش می کدند. اما من هم در ابتدا تصور دیگری از کتابخانه مرکزی داشتم و حتی در اولین برخوردم با آقای میرزایی از ایشان پرسیدم فلسفه وجودی کتابخانه مرکزی چیست؟ و بعدها کمیته کتابداری بخاطر همین مسایلی که شما دوست کتابدار عزیز اشاره کردید شکل گرفت. ما هنوز در آغاز راهیم و به عنوان اولین کار خود می خواهیم موقعیت شغلی کتابداران را تثبیت کنیم البته اگر بتوانیم ولی در هر صورت تلاش می کنیم و از سایر دوستان هم انتظار کمک و همفکری داریم. شاید بتوانیم در سالهای آینده به این مهم دست

کرمی 3 مهر 1386 ساعت 11:29

ادامه....
یابیم. لذا از تمامی همکاران عزیز خواهش می کنم ما را تنها نگذارند.

یک کتابدار 5 مهر 1386 ساعت 09:46

ان شاءالله انتقادهای ما و تلاشهای دوستان و همکاران به نتیجه برسد.موفق باشید.

خاراباف 17 مهر 1386 ساعت 11:39

آقای مرادی ممکن است لطفا توضیح دهید آیا این جلسات به طور عمومی تشکیل می شود و علاقمندان می توانند در این جلسات حضور یابند؟ اگر اینطور است زمان های برگزاری چگونه اعلام می شود؟

جلسات کمیته فنی هر سه هفته یکبار در کتابخانه مرکزی تشکیل می شود. از نظر من به عنوان یکی از اعضای کمسته حضور کتابداران مراکز دیگر به عنوان عضو ناظر اشکاللی ندارد. ولی این را باید با بقیه اعضای کمیته فنی در میان بگذارم. نتیجه را در همین وبلاگ منعکس خواهم کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد