کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

بازدید از کتابخانه بیمارستان ضیائیان

در راستای بازدید از کتابخانه های تابعه دانشگاه از سوی کتابخانه مرکزی، یکشنبه نوبت به کتابخانه بیمارستان ضیائیان(واقع در خیابان ابوذر در جنوب غرب تهران) رسید که من و خانم نغمه بینایی از اعضای کمیته فنی کتابداری دانشگاه و خانم بهرامی از کتابخانه مرکزی برای بازدید رفتیم.
خانم اسداللهی مسئول کتابخانه دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشد که در سال 1384 به استخدام دانشگاه درآمده است. 
کتابهای کتابخانه پیش از ورود ایشان نظم و ترتیبی نداشته و ایشان پس از آغاز به کار به رده بندی کتابهای فارسی و انگلیسی می پردازد. به این ترتیب که کتابهای فارسی رده LC و کتابهای انگلیسی بر اساس نظام رده بندی NLM رده بندی می نمایند.  کتابخانه فاقد نرم افزار کتابخانه ای است و اساسا گویا این مرکز از معاونت پزوهشی هیچ امکاناتی دریافت نکرده است. برچسب های عطف نیز به صورت دست نویس تهیه شده و بر عطف کتابها چسبانده شده است.

از فضای کتابخانه به دو منظور کلاس درس و کتابخانه استفاده می شود. به این صورت که دورتادور کتابخانه قفسه های کتاب قرار دارد و در فضای وسط صندلی های تک نفره کلاسی قرار داده شده است و در واقع کتابخانه فاقد میز مطالعه است. مسئول کتابخانه در کنار انجام کارهای کتابخانه عملا مسئولیت کلاس را نیز به عهده دارد و نصب راه اندازی ویدئو پروژکتور برای کلاس و... را هم انجام می دهد. کتابخانه از نظر تزئینات داخلی هم مشکلات بسیاری  دارد. مسئول کتابخانه هم تاکید می کند که صبح با باز کردن کتابخانه ، تعدادی سوسک  در کف کتابخانه مشاهده می شود!

از آنجا که بیمارستان ضیائیان، بیمارستان آموزشی نیست، لذا تنها مراجعان معدود کتابخانه را پرسنل بیمارستان و اغلب پرستاران تشکیل می دهند.

امیدوارم مسئول این کتابخانه با تلاش و با یاری مسئولان،بتوانند بیمارستان را صاحب کتابخانه ای در شان بیمارستان و دانشگاه نمایند.

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 26 شهریور 1386 ساعت 08:52

مشت نمونه خروار است ................

یک کتابدار 27 شهریور 1386 ساعت 07:48

دقیقا همین طور است هیچ کدام از کتابخانه های دانشگاه در شان دانشگاه نیست چه آموزشی چه غیر آموزشی و بیشتر خدماتی هم که ارایه می شود به خاطر تلاش کتابداران و پرسنل کتابخانه است نه مدیران و مسوولین از مسوولانی که در سطح دانشگاه کار می کنند به ویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از این انتظار می رود مثل اینکه کتابخانه یک واحد اضافی است.به امید آینده ای بهتر!!!

میرزایی 27 شهریور 1386 ساعت 08:15

البته این نکته را اضافه کنم که کتابخانه بیمارستان ضیاییان در سال ۱۳۸۳ افتتاح شده است. نیز در کتابخانه های بیمارستانی اولویت تجهیز بیشتر با بیمارستانهای آموزشی است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد