کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

هفدهم اردیبهشت، روز خرید کتابخانه ها از نمایشگاه!

چند نکته درباره نمایشگاه کتاب:

بیستمین نمایشگاه بین اللمللی کتاب تهران

۱. در صفحه اخبار و اطلاعیه های انجمن ناشران جدول زمانی خرید گروه های مختلف از بخش ارزی نمایشگاه درج شده است که برای خرید موسسات و کتابخانه ها از بخش یارانه ای نمایشگاه هفدهم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است. یعنی بعد از اساتید و دانشجویان. نتیجه این که ممکن است بسیاری از کتابهای ارزی پرطرفدار نمایشگاه تمام شود. البته در سالن یارانه ای نمایشگاه تنها کتابهای ویرایش اول قابل فروش بوده و کتابهای با ویرایش بالاتر (که اغلب کتابهای درسی دانشگاهی را شامل می شود) در سالن ریالی بخش خارجی و به قیمت آزاد قابل خریداری است. مثلا ویرایش شانزدهم طب داخلی هاریسون (دو جلدی آن) در سالن ریالی با قیمت ۶۵هزار تومان (توسط انتشارات غزال) در سالن ریالی عرضه می شود.

۲. بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزاری می شود که وب سایت نمایشگاه بین المللی برای امسال روزآمد نشده است و این ضعف بسیار بزرگی برای یک نمایشگاه محسوب می شود.. البته این خلاء را امسال موسسه توزیع کنند گان کتابهای ناشران بین المللی (تکناب) یا همان انجمن ناشران پر کرد و من امسال کتابهای درخواست شده را در این وب سایت جستجو می کردم. (پی نوشت تکمیلی: البته امروز دهم اردیبهشت ماه از لینک آقای رجبی در وبلاگ گروهی کتابداران ایران وب سایت نمایشگاه را با آدرس جدید مشاهده کردم. ببینید:‌http://www.tibf.ir/defaultfa.aspx)

۳. یک سوال از دوستان : قیمت دلار به قیمت یارانه ای در نمایشگاه چند است؟ ۳۰۰ تومان؟ ۳۵۰ تومان؟ (پی نوشت تکمیلی: آقای میرزایی جواب دادند که قیمت دلار به همان مبلغ ۳۵۰ تومان محاسبه می شود.)

۴. برای مطلع شدن از اخبار نمایشگاه صفحه بیستمین نمایشگاه خبرگزاری کتاب ایران را ببینید.

۵. می دانم که همکاران احتمالا باید درگیر جمع آوری سفارشات نمایشگاه از اساتید باشند. ولی مطمئنا ثبت تجربیات دوستان در این وبلاگ بسیار مثمر خواهد بود.

نظرات 4 + ارسال نظر
احسان محمدی 8 اردیبهشت 1386 ساعت 08:04 http://virtulib.blogspot.com

سلام
جناب آقای میرزایی بنده صمیمانه به شما تبریک عرض می نمایم.

جناب آقای محمدی
از اظهار لطف شما سپاسگزارم و آرزوی موفقیت برای شما در شغل بعدی (محل کار آینده) رادارم.

میرزایی 8 اردیبهشت 1386 ساعت 08:58

جناب مرادی
بر اساس گزارش ستاد اطلاع رسانی نمایشگاه یارانه خرید کتب خارجی همانند سال گذشته ۳۵۰ تومان به ازای هر دلار است.

میرزایی 8 اردیبهشت 1386 ساعت 09:26

هر سال آخرین روزهای نمایشگاه به خرید دانشگاهها و موسسات اختصاص دارد. استدلال وزارت ارشاد در این رابطه این است که وزارت ارشاد وظیفه برگزاری نمایشگاه برای آحاد مردم و ترویج کتابخوانی در سطح جامعه را دارد و دانشگاهها می توانند توسط وزارت متبوع خود نمایشگاه تخصصی برگزار کننند.

مومنی 8 اردیبهشت 1386 ساعت 13:34

سلام آقای میرزایی
تبریک میگم.امیدوارم در مراحل بعد هم موفق باشید.

سرکار خانم مومنی
از اظهار لطف شما سپاسگزارم. من نیز آرزوی موفقیت روزافزون شما را دارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد