کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی دکتر عباس حُرّی

بی شک هفته ای که گذشت، اوقات خوشی برای کتابداران بود. مراسم تجلیل و بزرگداشت استاد بزرگوار جناب آقای دکتر عباس حُرّی از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در روز سه شنبه و دیگری انتخابات هیات مدیره جدید انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران به همراه همایش سازماندهی اطلاعات.

در حاشیه مراسم تجلیل از دکترحُرّی کتابی به نام " زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی دکتر عباس حُرّی" از سوی انجمن برگزارکننده در دسترس دوستداران استاد قرار گرفت. این کتاب با پیش گفتاری از دکتر مهدی محقق رییس هیات مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی آغاز می گردد. فرازهایی از زندگی استاد به قلم خود ایشان در ادامه امده است که شرح ابتدای راه معلمی خود در قریه ای در اطراف کاشمر است که البته بسیار خواندنی و آموزنده است.

در ادامه پس از چند مقاله از استاد که قبلا به چاپ رسیده اند نوشته هایی از دوستان، همکاران و همقطاران استاد شامل استاد گرامی سرکار خانم نوش آفرین انصاری، نورالله مرادی، دکتر فتاحی، دکتر بنی اقبال، دکتر زهیر حیاتی، دکتر اسدالله آزاد و ... به چاپ رسیده است که همگی حاوی نکات آموزنده از سخت کوشی، دقت و تیزبینی دکتر حری می باشد.

در ادامه کتاب سالشمار زندگی وکارنامه علمی ایشان آمده و در انتها اسناد، تقدیرنامه ها و عکس های استاد از اوان کودکی تا به حال آمده است.

سراسر این کتاب ممارست و تلاش در راه پیشرفت به چشم می خورد که مطالعه آن به ویژه برای کسانی که به تازگی وارد حوزه کتابداری و اطلاع رسانی شده اند، سودمند است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد