کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

وب نوشت گروهی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی تهران

تلاش برای راهیابی به جمع 500 دانشگاه برتر جهان

دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گرچه هر دو در پردیس دانشگاه تهران هستند ولی به لحاظ جدایی سازمان مادر و تعلق به دو وزارت علوم و وزارت بهداشت، عملا از مدتها پیش راه دستیابی به اهداف جهانی را کم عرض تر کرده اند. گرچه سال قبل تلاش برای ادغام آموزش پزشکی در آموزش عالی به سرانجامی نرسید ولی مسئولین هر دو دانشگاه ضرورت تعامل و همکاری را به شدت احساس کرده اند.

اولین همکاری جدی دو دانشگاه استفاده ازعنوان واحد دانشگاه (Affiliation) در مقالات است که این امر مسلما کمک شایانی به بالا بردن رنکینک دانشگاه خواهد نمود.

نیز کتابخانه های مرکزی دو دانشگاه جلسات خوبی با یکدیگر داشته اند که بزودی نتایج این جلسات اعلام خواهد شد.

این کار به سادگی در دانشگاههای مراکز استانها که دارای دو دانشگاه با یک نام ولی متعلق به دو وزارتخانه می باشد نیز قابل انجام است تا تلاشهای پراکنده در راه اعتلای نام ایران هماهنگ عمل نموده و جایگاهی در شان را نشانه رود.

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام آقای میرزایی. خیلی خبر خوبی است. متاسفانه در ایران دانشگاه ها و گروه های آموزشی با یکدیگر ارتباط ندارند و چه دوباره کاری هایی که در همه جا صورت می گیرد. الان هم دانشگاه ها به دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، بهداشت، و آزاد تقسیم شده اند که این خود شکاف بین این دانشگاه ها را بیشتر کرده است.
به نظر من هر جا تجربه مشترکی وجود داشته باشد، حتما بایستی همکاری و انتقال تجارب صورت گیرد. ارزش وبلاگ ها و گروه های بحث هم همین است.
ما را در جریان همکاریهای دو دانشگاه مادر قرار دهید. ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد